torsdag 26 april 2012

you stole my heart del 27





josefines perspektiv


perfekt, nycklarna var glömda och jag hade glömt min plånbok, men som tur var hade Julia med sig pengar.
- Jag lovar, du får vad du vill av mig nästa gång vi är i stan! sa jag och hon skrattade.
- Det enda jag bryr mig om att jag inte kan gå såhär till Zayn imorgon. Vi skulle träffas hos honom! vad ska jag ha på mig?
- Jag vet inte.. vi kan ju gå upp vid 11 imorgon och åka in till stan och köpa något?
- Ja, för vi får ju fyxa nytt lås imorgon. Fast du får göra det själv, klarar du av det utan min hjälp? 
- Men klart jag kan!
- Du kan ju inte hålla koll på ett par nycklar.. sa hon skämtsamt och skrattade, nu skrattade jag också och vi gick in till lobbyn och det var enormt, vi gick fram till receptionen och bokade en jätte stor svit.
- Seriöst, var har du fått dina pengar ifrån?! frågade jag Julia och hon ryckte på axlarna.
- Pappa. sa hon och blinkade mot mig, jag fnissade lite.
Vi fick våra nycklar och gick upp till vårat hotell rummet, eller vi tog hissen och tryckte på ''20'' knappen och hissen åkte otroligt fort, så vi var framme nästan direkt.
Vi letade en stund efter just våran lägenhet men det gick rätt snabbt, så vi öppnade dörren och det såg verkligen ut som presidentsviten.
- Beställde vi presidentsviten?! sa jag och sprang runt i alla rum och Julia skakade på huvudet.
- Gjorde du? sa hon och stod där som ett stort frågetecken.
Klockan var runt halv 1 och vi började bli trötta.
- Ska vi beställa room service innan vi går och lägger oss? frågade Julia och jag nickade.
Vi beställde belgiska våfflor med frukt och floursocker och bubbelvatten.
det kom efter 10 minuter och knackade på våran dörr och jag sprang för att öppna.
Jag tackade honom och gav honom lite dricks för att han kom så snabbt.
- Tack! sa jag och stängde dörren och rullade in matvagnen som han hade kommit med.
Vi åt maten rätt snabbt och efter 5 minuter var vi mätta och belåtna och gick och la oss i den enda sängen som fanns, nämligen världens största dubbel säng.


nästa morgon


jag vaknade upp av alarmet, oh shit, vi har redan snoozat till 1!
jag väckte Julia så fort jag kunde.
- Julia, vakna!
- Va? Hm?
- Klockan är redan 1. vi skulle väll in till stan?
- Oj, men jag ska fixa mig så åker vi in sedan.
- Hur lång tid? behöver veta exakt!
- 30 minuter. sa hon och sen sprang hon in till duschen och den sattes på direkt.
efter 10 minuter ropade hon på mig inifrån duschen.
- Josse? kan jag få mina kläder?
jag svarade henne inte och slängde hennes myskläder utanför toa dörren och knackade på dörren till badrummet och hon sprang ut för att hämta dom.
- Tack!
- Haha varsegod, men skynda dig nu. sa jag och hon nickade och låste om sig igen och hon började blåsa håret och jag satte på mig samma kläder jag hade haft sen igår.
Det plingade på dörren och jag hoppade till, för vi hade ingen ring klocka hemma så jag var inte van vid ljudet.
- Kommer! skrek jag och sprang mot dörren, jag öppnade dörren och där stod ingen mindre än Harry & Zayn.
- Hej josse! sa dom och Zayn gav mig en kram, Harry en kram och en kyss och vi stod där länge tills Zayn avbröt oss.
- Var är Julia?
- Hon är inne i duschen.
- När kommer hon ut då?
- Förmodligen snart eftersom vi ska åka till stan. Sa jag och gick mot toa dörren för att stressa henne lite , jag knackade.
- Vad?! sa hon lite irriterat.
- Zayn och Harry är redan här.
- Vadådå?
- Måste vi in till stan då?
- Klart! men skicka ut dom , Zayn får inte se mig såhär än.
- Haha okej, men när är du klar?
- 10 minuter. sa hon och jag nickade fast kom snabbt på att hon inte kunde se mig, men jag brydde mig inte utan sa till killarna.
- Julia sa att vi möter upp er snart, är det okej för er?
dom nickade och dom gav mig en kram , harry kysste mig.
När jag stängde dörren vinkade dom åt mig och log och jag gjorde detsamma.
Jag satte upp mitt hår i en tofs och väntade på att fräsha till mig inne i badrummet, till slut kom Julia ut ur badrummet.
- Herregud vad lång tid du tar på dig, jag börjar duscha nästa gång. sa jag och skrattade åt henne och gick in i duschen.
efter 15 minuter var båda klara och vi gick ut på stan för att shoppa lite nya kläder.
- Jag ska till Zayn snart.
- Vilken tid?
- 2. klockan är redan 20 i!
- Ni skulle väll mötas utanför oss?
- Ja, så vi borde snabba oss på med shoppingen.
Jag nickade och vi sprang in i runt 40 affärer på mindre än 10 minuter och köpte massor, skor, klänningar, byxor, väskor, smycken och tröjor.
Vi sprang till Bussen som gick till vårat hotell och bytte om till det vi hade köpt.
- Är du klar? frågade Julia som var redo att checka ut.
- Ja, ska bara dra sista locken. sa jag och stressade lite extra.
Vi packade ihop det sista i våra nya väskor vi hade köpt ute på stan och gick sedan ner till lobbyn för att checka ut.
Vi sprang till närmsta taxi och sa våran gatuadress.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------


xx, Josefine

2 kommentarer: