lördag 14 april 2012

you stole my heart del 8






Josefines perspektiv

Jag tog den sista tuggan av min cupcake, som smakade ljuvligt!
Harry frågade om jag ville ha en till, men jag skakade på huvudet spydigt.
- Nej tack, det räcker för min del. sa jag och han pussade mig på kinden , jag rodnade.
 Julia och Zayn satt och mysade, tills jag såg att Julia somnade.
- Ska du inte bära in henne? Sa jag till Zayn.
- För mig gör det inget.. sa han och kollade på henne och pussade henne i håret.
- Josefine? frågade harry.
- Ja? 
- Ska du och jag hitta på något ikväll? 
- Ja, om du insisterar..sa jag och vände mig mot han och blinkade.
- Klockan 7, jag hämtar upp dig utanför.
- Vad ska vi göra då?
- Det får bli en överraskning sa han och blinkade mot mig.
Jag kunde inte göra något annat än le , jag var så himla glad just nu .

 2 timmar senare

Jag gjorde iordning mig för kvällen med Harry, jag hade verkligen inget att ha på mig så jag drog bara med mig Julia ut från våran lägenhet, eftersom att bussen till stan gick om 2 minuter.
När vi kom fram till Stan efter ungefär 10 minuter bussresa så sprang jag in i alla möjliga affärer och kom ut med 2 kassar.
I ena kassen var det en blommig klänning, (kolla bild) och lika blommiga klackar.
Jag visade allt för Julia och hon gjorde tummen upp.
Bra, då kanske Harry tycker att jag ser bra ut ikväll.


efter att ha gått i stan en halvtimme för att spana runt på lite smink och hårtips inne i salonger så sprang vi in och köpte varsin latte på starbucks.
vi sprang sen till bussen och hann med den precis.
- Tror du ens att Harry kommer tycka om det jag har köpt till ikväll? frågade jag Julia.
- Tror jag säkert, det var ju skitsnyggt! sa hon och kramade om mig.
- Jag är verkligen såå spänd.. sa jag och hon nickade förstående.
- Det skulle jag med vara.. sa hon och kollade ner på sina skor.
- Varför är du inte med Zayn ikväll då? 
- Alltså, det känns ju pinsamt att fråga.. sa hon och kollade ut ur fönstret.
- Ska jag göra det åt dig? frågade jag henne och tog upp min mobil.
- Nej, jag kan skicka ett sms själv tror jag utan hjälp. sa hon och skrattade lite svagt.


---------------------------------------------------------------------------------------------


Så, nu har jag äntligen skrivit en del till! :)
hoppas att Julia skriver snart, glöm inte att 1D kommer på tv idag, klockan 20:00 på tv 4 kvällen är din!
xx, Josefine

2 kommentarer: