tisdag 24 april 2012

you stole my heart del 23






josefines perspektiv


Vi sa hejdå till killarna och åkte hem.
Jag kollade på klockan och den var redan halv 7 och vi skulle träffa killarna vid 8 tiden.
- Det ska bli rätt kul att träffa Eleanor och Danielle. Sa jag och kollade på Julia och hon nickade.
- Hoppas bara att dom inte är några tykna personer, orkar inte med det.. sa hon och jag nickade förstående.
Jag gick till mitt rum och rotade lite i garderoben och tänkte på vad jag skulle ha på mig inför filmkvällen.
Jag provade massor i över en halvtimme och sen beslutade jag mig för bara en vanlig rosa Juicy Couture mysdress och min bruna Louis Vuitton väska och sedan gick jag för att kolla hur Julia hade det.
- Vad ska jag ha på mig?! sa hon och slängde runt massor av kläder och skor och nästan halva hennes garderob låg på golvet.
- Vi ska ju inte göra något speciellt, ta bara något!
- Men Josse, vi ska liksom träffa Zayn och killarna igen, jag menar ..
- Vad?
- Skitsamma. Sa hon och suckade och satte sig ner på sin data stol och pustade ut och höll för pannan.
- Är du sjuk? sa jag och tog min hand på hennes panna.
- Haha nej, känner mig bara.. liksom ... jag vet inte.
- Hahah julia du är så konstig. Sa jag och gick ut för att kolla om vi hade något gott i kylskåpet, Vi hade såklart alltid något så jag kollade runt en stund och sen beslutade jag mig för att ta ett glas cola och lite godis och sätta mig lite forever alone i soffan och kolla på tv en stund innan vi skulle iväg.


20 minuter senare


Jag hade kollat på tv:n ett bra tag och jag kom på att vi skulle till killarna, jag kollade på klockan och den var redan 10 i 8, oh shit! undra vad Julia har gjort denna tiden.


Jag gick in till Julias rum och hon låg där på sängen och sov , stackarn hon måste varit så trött efter allt slitande. 
- Julia, vakna! sa jag och hon ryckte till.
- Va? hm? sa hon och försökte somna om.
- Vi ska till killarna om 10 minuter. Sa jag och hon satte sig spikrakt upp i sängen.
Jag skrattade åt henne och gjorde mig iordning det sista, satte upp håret i hård tofs och drog några drag med min mascara och gick till hallen för att sätta på mig mina vita converse.
- Kommer du eller? Sa jag och ropade på Julia.
- Men ja! 


Nu tutade det där ute och jag gick ut, när jag kom ut var det en stor vit limousin, wow, detta var riktigt imponerande.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------


xx, Josefine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar