söndag 22 april 2012

You stole my heart del 20

Julia´s perspektiv








Jag känner att någon tar ett fast grepp om min arm och drar mig mot ett hörn. Jag ser inte vem det är men följer med ändå, vi kommer en bit bort från dem andra så stannar personen och släpper min arm. Det är en tjej som är i 19 års åldern och som är ca. 1.80 i sina klackar med svart hår. Hon kommer närmare mig och jag bara tittar på henne oförstående.
- Om du rör Zayn igen så kommer du råka illa ut, om jag ser dig med honom igen så är det kört. Sa den tjejen till mig. Jag bara titta på henne förvånat hade jag gjort nått fel eller är hon bara ett galet fan?
- Asså jag vet inte hur jag ska ta det här men det är inte mitt fel att Zayn gillar mig och inte dig? Sa jag till svar.
- Jo det är ditt fel för om du inte hade dejtat honom kunde jag ha en chans! Hon tittar på mig.
- Men hur kan du säga så hur tänker du egentligen? Jag var ett lika stort fan av One Direction som du och det är fler tjejer som drömmer om att få dejta Zayn men nu var det jag som fick chansen och inte du eller dem andra 10.000 tjejerna! Jag titta på henne en sista gång och vände sedan på klacken och gick där i från.
När jag kommer tillbacka så frågar dem mig vart jag varit.
- Det kom fram en tjej till mig och drg mi i armen bort till hörnet där borta. Jag peka där vi stått och pratat.
- Hon bara om du rör Zayn igen så kommer det vara kört för dig. Sa jag till dem andra.
- Men vad sa du då? Fråga Liam.
- Jag bara titta på henne och sa typ asså det är inte mitt fel att Zayn gillar mig och att vi dejtar! Och det finns 10.000 andra tjejer som också vill dejta honom men nu är det så att jag fick chansen och jag tog den! Sedan så vände jag mig bara om och gick. Berätt jag för dem andra.
- Så ska det se ut. Sa Zayn och vinka till mig att komma och sätta mig brevid honom, jag sätter mig brevid honom och kysser mig på munnen och jag känner hennes blick bränna i nacken. Zayn slutar kyssa mig och jag visar vem tjejen var och han bara titta på henne och skaka på huvudet.
- Du behöver inte bry dig om sånna människor jag kommer alltid att skydda dig. Sa Zayn, jag titta på honom och pussa honom lätt på munnen.
- vill nån gå med och köpa en drink? Fråga Louis och titta på oss.
- Jag följer med. Sa jag och gick med honom till baren.
- Vad vill du ha? Fråga Louis.
- Hmm jag tar en  bonita. Sa jag och titta på Louis.
- Okej. Sa han och gick fram och beställde.
- En bonita och en tequila menthe tack. Sa Louis till bartendern.
Vi tog våra drinkar och gick och satte oss. Klockan var redan halv fyra:
- Ska vi börja dra oss hemåt eller? Fråga jag.
- Aa det tycker jag. Sa Niall. Vi gick ut från klubben och beställde en taxi hem.
- Vi kanske kan ses senare? Fråga Zayn och tittade menande på mig.
- Ja varför inte men jag ska göra naglarna klockan 10 och sedan så ska jag och Josefine gå på stan en stund men vi kanske kan luncha alla i morgon eller vad säger ni? Fråga jag.
- Aa sure men då hörs vi imorgon då. Sa jag och pussa Zayn på munnen och gick av  taxin med Josse. Vi vinka till dem andra och sedan gick vi in.


Samma dag klockan 9 på morgonen.


- Josefine skulle du med till salongen och göra naglarna? Fråga jag.
- Aa det ska jag jag ska bara fixa mig. Får jag till svar.
- Ok bra men vi åker om 40 minuter typ. Sa jag och gick in i duschen.
Jag torkar håret och sätter upp det i en stram hästsvans och fixar sminket. Jag går in i min garderob och tar på mig ett par ljusa jeans ett vitt linne och min blåa juicy couture kofta.
- Josfine är du klar? Frågar jag.
- Jaa jag kommer ska bara fixa håret så går vi.
Jag går ch tar på mig mina rosa Jeffrey Campbell och tar min vita Louis Vuitton väska. Josse kommer ner och tar på sig sin skor och tar sin väska. Vi går bort till busshålplatsen och vi hinner precis.
- Vi måste lära oss buss tiderna lite bättre. Säger jag och ler mot Josefine.
- Aa verkligen vi måste alltid springa för att hinna med bussen HAAHHA.
Vi går av bussen efter 10 minuter och går mot naglesalongen vi är där precis i tid.
- Hej Zara. Jag går fram och kramar Zara. Zara är min nagel skulptör. Josse går fram och kramar Zara också.
- Vi hade bokat tid nu om jag inte har fel? Sa jag och titta på Zara.
- Aa jag såg det, Vänta jag ska bara hämta Anna så att hon kan göra Josefines naglar.
Efter en timme så är våra nagar färdiga jag gjorde fransk maikyr och josefine med. Vi går på stan en stund men hittar inget speciellt.
- Ska jag ringa Zayn och fråga när vi ska träffas? Frågar jag Josse.
- Aa visst. Jag ringer Zayn och vi bestämmer att ses om en kvart utanför topshop.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hoppas ni gilla det, Julia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar