lördag 14 april 2012

you stole my heart del 6

Josefines perspektiv

Efter 10 minuter var vi framme vid harry, trodde jag iallafall.
Jag var nära på att knacka på innan jag hejdade mig.
- Julia.. hur vet du var Harry bor..? sa jag och hon 'hostade'.
- Alltså det är lång historia.. 
- Gör den kort då?
Hon harklade sig och tog ett djupt andetag.
- Jag är ju ett stort fan som du vet, och jag har liksom stalkat Zayn och så när alla kil...
- OCH DU HAR INTE SAGT NÅGOT TILL MIG?! avbröt jag henne och kollade konstigt på henne, plötsligt öppnades dörren.
- Eh, hej på er med? sa Zayn och vi kollade på honom, Harry ställde sig brevid Zayn och gav mig en kram och log stort mot mig.
- Hej! sa Harry och jag log.
- Hej. Sa jag och gick in mot det stora huset.
- Wow, när flyttade du hit? bodde inte du med Louis? frågade jag honom och han ryckte på axlarna.
- Det .. är rätt så komplicerat att förklara.. sa han och kollade åt ett annat håll.
- o-okej.. sa jag och det blev pinsam tystnad.
- Ska vi ut på stan och fika eller något? sa Zayn och jag såg hur Julia smälte inombords.
- Visst! sa Julia och jag höll med henne.
- Alltså, jag tror inte jag har lust.. sa Harry och alla vi kollade förvånat på honom.
- Varför inte? frågade Zayn.
- Paparazzi , fans .. 
- Åh, var nära på att glömma det.. sa Zayn och satte sig ner i en fotölj i vardagsrummet.
Det smittade av sig rätt snabbt så jag gick och satte mig i soffan brevid Harry och han la sin arm runt mig, jag tror jag dog gånger 2.
- Ska vi baka? frågade jag med ett hopp att jag skulle få ett svar.
- Absolut, vad vill du baka? sa han och kollade med sina gulliga ögon.
- Cupcakes? sa jag och julia nickade ivrigt.
- Hon är bäst på cupcakes! sa jag och nickade mot Julia, hon rodnade. Zayn verkade imponerad.
- Jasså? sa han och blinkade mot henne. Hon var nog död inuti henne just nu.
Alla vi reste oss upp och gick för att börja, Jag och Harry gjorde glasyren, Zayn och Julia gjorde själva muffinsen.
Zayn och Julia började ha mjölkrig, jag skrattade och vände mig om till Harry igen och helt plötsligt fick jag något kletigt på näsan, det var glasyr. Harry skrattade sitt gulliga skratt och sprang där ifrån.
- det här ska du få igen för! sa jag och sprang efter han med hela glasyrskålen.
-------------------------------------------------------------------------------------------

del 6 uppe! :)
wow, såg att vi hade fått 30 stycken läsare , redan!
sjukt glad :)
hoppas att Julia skriver mer ur hennes perspektiv, puss! <3 
xx, Josefine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar