onsdag 11 april 2012

you stole my heart, del 1

 






Mobilen vibrerade. Jag vaknade till lite lätt, men halvsov fortfarande.
den vibrerade i kanske i 10 sekunder till, efter det svarade jag.
- Mh? svarade jag i telefonen.
- Ehm, hej! det är Julia. sa rösten i änden.
- Hej bästis! sa jag och hennes röst piggade upp mig själv lite.
- Du glömmer väll inte av att vi skulle träffas vid stranden idag vid halv 2 tiden? sa hon och jag kollade mot klockan. halv 1.
- Nej då. Men måste gå, vi hörs! puss! sa jag och la på utan att vänta på svar.
Jag tog på mig mina svarta mys byxor och min '' MARRY ME HARRY'' tröja och gick ner för den snurrande trappan.
- Mamma? ropade jag och fick inget svar.
sen såg jag en lapp ligga på köksbordet, jag tog upp den.
''hej älskling! vet att du sover nu, men jag är på jobbet. På spisen står lite pannkakor, så du slipper göra frukost.''
Jag log åt lappen och gick och slängde den i soptunnan.
Jag gick fram till stekpannan med rätt så kalla pannkakor, tog fram sylt och glass och gick till köksbordet och satte mig och pillade lite smått med mobilen innan jag skulle trycka i mig pannkakorna.
Plötsligt avbröts allt och mamma ringde.
- Hallå? svarade jag
- Hej , det är mamma. 
- Hej.
- Såg du lappen? frågade hon och jag skrattade lite.
- Hur skulle jag missa den? sa jag och märkte att hon fnissade lite.
- Haha jag vet inte, men vad ska du göra idag? forsatte hon.
- Jag ska möta Julia vid stranden om.. 45 minuter. 
- Okej, sover du hos henne idag?
- Jag vet inte, kollar upp det sen.
- Okej, men älskling det är lite bråttom här på sjukhuset nu , det kom precis några ambulans bilar så jag kan inte prata nu, puss älskar dig.
Hon la på innan jag hann prata klart med henne, men jag förstod ju varför.
Jag tryckte i mig den sista pannkakan och gick sedan för att diska.
När jag hade diskat i kanske 10 minuter, gick jag upp till mitt rum och började rota i garderoben.
Jag beslutade mig till slut för mina RUNAWAY DREAMZ shorts och en vit tröja över.
jag plattade mitt bruna hår och sminkade mig lite lätt, eftersom vi skulle till stranden.
Jag gick ner till hallen och satte på mig ett par sandaler.
Efter att släckt ner hela huset gick jag ut och låste huset, jag la sedan ner nycklarna i fickan och började gå mot stranden, jag tog upp mobilen och kollade klockan, klockan var kvart övet ett. 
- perfekt! tänkte jag men råkade säga ut det, lite för högt. Några kollade på mig och jag skrattade bara och gick vidare.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------


rätt kort del, men det är ju trots allt den första delen! :)


- josefine

2 kommentarer:

  1. "perfekt! tänkte jag men råkade säga ut det, lite för högt. Några kolla på mig och jag skrattade och gick vidare"
    HAHAHAHAH OMG JAG DÖÖÖÖÖÖÖR HAHAHAHAHAH <3
    / din jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. HAHAHA! jag vet , jag dog typ under tiden jag skrev det xd <3

      Radera