torsdag 26 april 2012

you stole my heart del 26

julias perspektiv

josefine och harry kom tillbaka hand i hand och jag fattade direkt att det var något som hade hänt på deras lilla promenad, så när dom skulle sätta sig i badet så reste jag mig upp.
- kan jag få prata med dig? sa jag till josse och hon nickade och jag tog tag i hennes hand och vi gick ut till vardagsrummet.
- Vad är det som har hänt? sa jag.
- Vi.
- Vadå vi?
- Vi har hänt , Julia. sa hon och hoppade ett litet glädjeskutt.
- Omg, skojar du?! sa jag och hoppade med henne och efter ett tag slutade vi och tystnades av skrattanden utanför och vi kollade ut vid bubbelpoolen där vi såg alla sitta utan Eleanor skratta åt oss och jag kände hur jag blev röd i hela ansiktet, gud vad pinsamt.
- Vi kanske borde gå ut till dom igen?
- Ja det tycker jag också.
Jag nickade och vi tog varandras hand och gick ut till poolen igen och dom skrattade nu mer än någonsin och Eleanor forsatte att bitch blicka oss så vi försökte ignonera henne.
- Vad var det där om? sa Liam och skrattade så man såg att tårarna var nära på att komma fram.
vi kollade på varandra och ryckte på axlarna.
- Bara ett litet glädjeskutt. Sa josse och jag knuffade till henne på axeln och hon höll sig för den.
- Vad gör du?! sa hon och kollade argt på mig.
- Berätta sanningen istället!
- Okej då..
alla såg riktigt nyfikna på Josse, till och med Eleanor.
- Jag..
- Vi har blivit ihop! avbröt Harry Josse och alla stirrade på dom med öppen mun.
- grattis! sa alla förutom Eleanor som bara fnyste åt oss och tog ännu en klunk av sin coca cola och forsatte att prata med Danielle, men man märkte att Danielle ville prata med Josse om hur allt gick till.
efter 20 minuter orkade ingen bada mer så alla gick upp ur badet och bytte om till sina vanliga kläder.
- Vill ni kolla på någon film eller något? sa Louis och alla nickade förutom Eleanor.
- Jag vill inte det. sa hon och Louis kollade på henne lite besviket.
- Oke...
- Majoriteten bestämmer väll? sa jag och log lite fejkat mot henne och hon bitch blickade mig inombords, men fejk log åt mig.
- Visst, men ingen töntig film bara, typ som hitta nemo.
- Vad är det med dig El? sa Louis och satte sig brevid.
- Inget, vill bara inte se på någon barnfilm.
- Varför skulle vi se på en barnfilm?
- Dom beter sig som småbarn. sa hon lite tystare och Louis tog bort sin arm runt hennes axlar, jag märkte direkt att det var något fel i det hon nyss sa, men jag orkade inte bry mig om henne.
- Vad sägs om The Notebook? sa Harry och alla suckade.
- Men Harry vi har ju redan sett den 100 gånger med dig!
- Men den är ju så bra.. sa han och suckade.
- Jag vill se den! sa josse och han lös upp.
- Säkert? sa han och öppnade upp video förpackningen och tog ut skivan.
- Var det inte majoriteten som bestämde? sa Eleanor och 'log' mot Harry.
Alla tystnade och det blev pinsam tystnad, vad var hennes problem? var hon störd eller något?
- Vi kanske borde åka hem. Sa jag till Josse och hon nickade långsamt.
- Nej, varför då? sa Zayn och jag kollade på han.
- Verkligen, fattar du inte varför..? sa jag och kollade mot Eleanor som satt och fnös åt allt som vi gjorde och sa.
- Åh, nu fattar jag.. sa han och jag nickade.
- Men kan vi inte ses någon mer gång denna helgen?
- Det är söndag imorgon.
- Kan inte du komma hem till mig ensam då? frågade Zayn mig och jag nickade.
- Men du får hämta upp mig, vet inte var du bor.. sa Jag och han nickade.
- Jag kommer till dig vid 2 på dagen.
- Bra, vi ses då! sa jag och kysste honom rätt länge och kramade honom.
Josse gjorde samma med Harry och vi sa hejdå till alla andra och när det var dags för att säga hejdå till Eleanor sa vi bara 'hejdå' och inget mer, inte ens ögonkontakt.
Vi stängde dörren bakom oss och alla vinkade utan Eleanor som bara stod där och kollade på oss.
Chauffören öppnade dörren till den vita limousinen och började köra hemåt.
- Vad var det med henne?
- Med vem?
- vem tror du?
- Haha, okej jag fattar vem du menar.
- Ja, men vad var hennes problem med oss..?
-vet inte, det får vi väll kanske reda på snart.

vi var hemma efter ungefär 40 minuter precis som förra gången och vi tackade chauffören och han körde iväg.
Josse rotade i hennes väska efter nycklar.
- Men kom igen, jag fryser! sa jag och suckade.
- Chilla, jag letar så fort jag kan! sa hon och grävde i väskan.
efter 5 minuter av letande blev jag sur så jag tog tag i hennes väska och vände den upp och ner, hon hade rätt mycket saker så det tog ett tag att leta igenom allt.
- Var fan är mina nycklar?! sa hon och höll för munnen med hennes hand.
- Du måste skoja?
- DET SER DU VÄLL ATT JAG INTE GÖR?! skrek hon och jag ryckte till.
- Du behöver inte skrika! sa jag och suckade.
- Då får vi väll beställa taxi till ett hotell eller något då.
- Har inte du nycklar?
- Nej, dom ligger där inne.
- Men vafan! sa hon och tog upp sin mobil.
- Vad ska du göra?
- Ringa taxi!
Hon ringde en taxi och den kom efter 10 minuter.
Vi hoppade in i den gula taxin och han frågade var vi skulle, vi bestämde oss för att han skulle köra till det finaste hotellet i staden.
efter 10 minuter var vi framme, wow.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

puss julia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar