söndag 15 april 2012

you stole my heart del 11

julias perspektiv


Vi åt upp middagen rätt snabbt eftersom vi var väldigt hungriga, men halva drickan var kvar för alla.


- Hur blev det med hemma festen? frågade Zayn.
- Jag tycker vi ska ha en liten mini fest hemma hos oss, men orkar ni det? frågade Josefine alla och alla nickade ivrigt.
- Jag älskar hemma fester! sa Harry och vi skrattade åt han.
- Så.. ska vi skiljas åt och träffas om ungefär 1 , 1/5 timma? så vi kan fixa hemma också? sa jag och alla nickade.
- Det blir bra. Sa Zayn och jag log.


20 minuter senare


Alla var klara så vi gick för att betala.
- Vi betalar. sa Zayn och vi sa emot.
- Nej aldrig, det är alledess för dyrt! sa jag och han stoppade mig.
- Jag och Harry vill. 
- Nej, det är för mycket att begära!
- Snälla? sa han och log med valpögon.
Åh, jag älskade dom där valp ögonen.
- Okej då. Men bara för denna gången!
- Lovar, det är ju dessutom ni som står för alkoholen ikväll. Sa han och blinkade.
Oh shit, vi hade ju ingenting hemma!
Jag kollade på josse och jag visste att hon kände samma som mig.


- Ehm, alltså ja vet inte vad jag ska ha på mig.. jag måste rusa! hänger du med josse? sa jag och hon nickade ivrigt. Hon pussade Harry på kinden och fick en kärleksfull kram, Jag gjorde samma med Zayn.
- Vi ses! sa jag och vinkade, dom vinkade tillbaka.


- Hur ska vi göra nu?! sa Josse och kollade på mig.
- Vadå?
- Vi har ju inte berättat för killarna att vi bara är 17! 
- Oj, hur fan ska vi få sprit? sa jag och josse ryckte på axlarna.
- Vi får väll be någon köpa ut.
- Vänta, min mamma & pappa är på jobb semester, och jag har nycklar, jag är 100 % säker på att dom har vin eller öl.. Sa Josse


Båda började små springa till Josses föräldrars hus, det skulle bli en vild natt..




--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


här har ni en del!
Josse ska skriva mer snart. :)
puss julia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar