onsdag 25 april 2012

you stole my heart del 25




josefines perspektiv

vi satt i bubbelpoolen och Harry kom med några glas coca cola.
alla var jätte törstiga så alla drack upp rätt snabbt.
- Så var bor ni någonstans? frågade Danielle mig.
- Vi bor i en lägenhet tillsammans inne i stan.
- Vad mysigt!
- yes! sa jag och vi slutade prata med varandra och vi försökte hoppa in i den andra konversationen dom andra hade, egentligen fanns det inget speciellt ämne , alla pratade i mun på varandra och pratade om allt möjligt, men dom verkade ha det kul iallafall så det var väll bra.

15 minuter senare

- älskling? sa harry och kollade på mig. Jag väntade lite med att svara, vänta lite.. kallade han mig älskling?!
- Ja babe? sa jag till svar och kollade på han, försökte se snygg ut men tror dock att jag misslyckades.
- Haha, snyggt peddosmile. Sa han och flinade åt mig. Oh my god vad jag har skämt ut mig.
Jag visste inte vad jag skulle svara på det så jag sa ingenting.
- Kan du följa med mig? sa han och jag kollade på han förvånat men nickade till slut och han sträckte ut hans hand till min och flätade ihop dom.
- Ta på dig dina kläder, annars kommer du nog frysa.
- Var ska vi någonstans då? för jag har bara myskläder med mig.. 
- Inget speciellt, bara en promenad på stranden.
- Okej! sa jag och sprang upp deras trappa med kläderna i handen och låste om mig.
efter ungefär 2 minuter var jag klar och jag släppte ut mitt hår så det skulle se lite snyggare ut, eftersom jag hade haft tofs innan.
Jag sprang ner till Harry och han kollade på mig och busvisslade.
- Looking good! sa han och blinkade mot mig, jag skrattade bara.
- säger du ja! sa jag och pussade honom på kinden.
Vi stog där lite och höll om varandra tills vi kom på att vi skulle ner till stranden.
- Inte för att förstöra allt, men skulle vi inte till stranden? 
- Haha jo, kom. sa han och tog min hand och drog med mig ner till stranden som låg precis vid deras hus. 
Vi var framme efter 1 minut och Harry hade redan ramlat i sanden, så klantig som han är.
Han drog ner mig i sanden brevid honom vid havet och vi kollade på vågorna, solnedgången och han flätade mina fingrar med hans. Jag märkte att han kollade på mig, men jag tyckte det var lite pinsamt att kolla tillbaka så jag låtsades som ingenting.
efter 10 minuter bröt Harry tystnaden.
- Det är riktigt fint här. 
- Väldigt. 
- Du, Josefine?
- Ja?
Han ställde sig upp och drog med mig, jag följde med och han drog mig intill sig.
- Ehm, alltså..
- Vad? sa jag och jag såg att han tänkte lite.
- Vet inte hur jag ska säga detta..
- Säg nu! spricker snart av nyfikenhet!
- Okej då.. Jag tycker du känns som den rätta, så vill du bli min flickvän? Sa han och fnissade sitt lilla söta skratt.
Orden snurrade i mitt huvud, ville verkligen harry styles, harry styles min idol från one direction bli ihop med mig?
han skakade till mig lite och jag ryckte till.
- Såklart jag vill! sa jag och hoppade in i hans famn och vi kysstes riktigt länge.
- Jag tror nog, att jag verkligen är kär i dig. Sa han och kysste mig igen, det kändes som att jag var i himlen just nu.
- Jag älskar dig. sa han sedan och jag log mot han.
- Jag älskar dig med. sa jag och pussade honom.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

xx, Josefine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar