fredag 13 april 2012

you stole my heart del 5

Josefines perspektiv

Jag sov över hos Julia den natten.
Vi låg och pratade hela kvällen om vad som hade hänt tidigare på dagen, något som 100 tusen tjejer skulle dödat för!
På morgonen vaknade jag av ett sms. 
 Jag dog lite inombords när jag såg vem smset var ifrån.

'' Hi, Zayn and I have like nothing to do.. do you wan't to hang out ? xx '' 
'' Um yeah, sure! i'll just have to wake up Julia first, haha :) x '' svarade jag.
'' Okay, talk to you later! x '' svarade han och där slutade våran konversation.


- Julia! du ska bara se vad Harry skickade till mig nyss! skrek jag i örat på henne för att vara hundra procent säker på att hon vaknade, och det gjorde hon.
 
- Va? vad? sa hon och satte sig upp i sängen. Jag tog upp min mobil och visade henne smset.
- Du måste skoja? sa hon och slet  mobilen ur min hand.
- OMG, DU SKOJAR FAN INTE! skrek hon och gjorde sin lyckodans.
jag skrattade åt henne och började ta på mig mina kläder.
- Haha, men du måste göra iordning dig tills dess, vi har nog inte hela dagen på oss! sa jag och 
hon hoppade upp ur sängen och började rota i sin garderob.
Jag gick in till toaletten och tog på mig lite smink. Ville inte få det att se ut som att jag ansträngde mig till döden, så det fick bli endast lite mascara.
Julia körde på i samma bana och när vi var klara smsade jag Harry. 
"We're ready now, are you guys ? :) xx"
Fick svar nästan direkt och jag lös upp när jag fick se svaret.
"Yeah, do you guys want to come over to our place? xx"
-Julia, dom vill träffas hemma hos dom! Vi kanske får träffa dem andra i bandet också!
Julia bara skrattade.
-Vad är det som är så himla kul? frågade jag.
- Inget tänkte bara på en kul sak, sa hon och kollade mystiskt på mig.
Jag slutade bry mig rätt snabbt och gick ner för att ta på mig mina skor.
- Kommer du idag eller? ropade jag till henne och hon sprang ner för trappstegen.

Vi började gå ut mot gatan och plötsligt stannade jag.
- Vänta lite nu.. vi vet ju inte ens var dom bor..? sa jag och kollade på henne.
- Hehe, inte du kanske.. sa hon och började gå och svängde till vänster. Jag följde efter henne och tänkte '' jävla stalker..'' fast, det kunde jag såklart inte säga till henne.
------------------------------------------------------------------------------------------




ja, här har ni en del till! :)
nu är det så att min kompis kanske ska börja skriva här också, då blir vi 3 stycken som skriver här på denna blogg! wiho! :)
xx, Josefine 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar