torsdag 12 april 2012

you stole my heart del 2




ur julias perspektiv

Jag kollade på klockan, shit! den var redan kvart över ett!
jag sprang ner och tog fram flingor och mjölk, jag hällde ner allt i en skål och sprang upp i rummet med skålen.
Jag stress åt samtidigt som jag rotade fram kläder i garderoben, det fick till slut bli Jeans shorts och en tröja som var av spets.
jag hade ingen tid med att fixa håret, så jag satte upp det i en slarvig knut.
Jag kollade på klockan, som var 20 över och jag insåg att det skulle ta mer än 10 minuter att gå till stranden så jag sprang ner och slängde skålen i diskmaskinen och sprang ut till hallen.
jag tog på mig mina sandaler och låste huset och sprang ut och påväg till stranden.
Mobilen ringde.
- Hallå?
-Hej! det är josse.
- Hej! var är du någonstans? frågade jag med andan i rösten.
- Jag är redan på stranden, faktiskt så ringde jag för jag vill veta var du är någonstans.
- Ehm, alltså jag råkade somna om, så jag är påväg nu.
- Men, jag som väntade? haha det var ju du som ringde mig och påminde.. svarade hon och suckade lätt.
- Jaja. men du kan väll gå och köpa någonting att äta på till stranden? svarade jag och försökte gå så snabbt som möjligt.
- Aja, men ring mig när du är vid stranden.
- Ja, puss! sa jag och la på.

15 minuter senare

Jag tog upp min mobil och ringde Josse.
när det hade gått 1 signal svarade hon.
- Alltså vafan? det tar ju 100 år för dig att komma! svarade hon och jag hörde att hon var sur.
- haha , men allt.. jag stannade och tog av mig mina solglasögon.
- Hallå? svarade josse men jag var helt stum.
- JULIA?! svarade hon igen och jag var helt fastklistrad, jag kunde verkligen inte prata.

Vid glasskiosken stod Zayn Malik och Harry Styles från One Direction!

- JOSSE KOM TILL GLASSKIOSKEN NU! svarade jag och la på .
jag gick långsamt fram till glasskiosken och försökte se så snygg ut som möjligt.

jag såg att Zayn spanade in mig och han slog till harry lätt på axeln. Harry suckade.
- Zayn? att du aldrig bara kan vara ärlig och säga att tjejen är snygg! sa han och Zayn blev helt röd i hela ansiktet, jag stog bara där som ett enda stort frågetecken.

- Eh, hej på dig med? svarade jag och Zayn nickade.
- Vill du ha något? svarade Zayn och pekade mot glasskiosken.
- Tack , men nej tack. Sa jag och lekte svårflörtad.
just i samma ögonblick kom Josse och hon var svimmfärdig, jag kollade på henne och log som ett fån.
Josse gick fram till Harry.
- Kan jag ta en bild med dig? sa hon och han nickade och pussade henne på kinden under tiden hon tog bilden med sin iPhone.
- autograf också..? sa han och hon nickade ivrigt.
Josse försökte smygtitta på autografen men han ryckte bort pappret ur hennes syn.
- Inte tjuvkika..! sa han och blinkade mot henne, hon smälte.
- Vet du vad? sa Jag till zayn, han kollade nyfiket på mig.
Jag kan faktiskt ta en bild med dig, sa jag och han nickade ivrigt. jag log.
jag tog fram min iphone och log, zayn pussade mig på kinden.
Jag ville inte visa att jag rodnade, och helt plötsligt tog han ett papper och skrev ner någonting och la ner den i min bakficka på shortsen.
- Jaha..? sa jag och flinade mot Zayn.
- Julia? sa Josse och kollade på mig.
- Ja?
- Vi kanske borde gå nu, din glass har redan smält.. sa hon och jag kollade ner på min arm.
- Oj! sa jag och började torka med servetter, Zayn hjälpte till. Jag tackade honom, han bara log som svar.
Vi kramade Harry och Zayn innan vi gick iväg.
- OMG, alltså julia vi träffade nyss Harry och Zayn från ONE DIRECTION?!?!?! sa hon och hoppade runt och var ivrig som en galning, jag skrattade åt henne.
- Haha, jag vet.. men vad stog det på din lapp? frågade jag henne och kollade på henne. Hon ryckte på axlarna.
- Jag vet inte, men det som är konstigt är att han visste inte ens vad jag hette..?
brukar man inte  skriva t.e.x '' Till Anna från HARRY STYLES'' typ?
Jag kollade på henne undrande, men det var ju sant..
- Ska vi kolla på lapparna? sa jag och hon nickade nervöst.
Vi tog upp dom samtidigt, vi väcklade upp dom.. oh my god.

-------------------------------------------------------------------------------------------

NU VAR DEL 2 UPPE!
hehe, hoppas det är någon som läser för jag såg att det var 20 stycken igår, ändå rätt coolt eftersom det var första dagen igår! :)

xx, Josefine och Julia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar