tisdag 1 maj 2012

you stole my heart del 28


 josefines perspektiv

Vi båda hoppade in i taxin och sa våran gatuadress och han nickade och körde jätte snabbt, eftersom klockan redan var 10 över och dom borde redan vara framme vid våran lägenhet.
Taxin var framme efter ungefär 10 minuter och vi sprang ut ur taxin och tog våra väskor och gick upp till trappuppgången.
vi slog in våran kod och konstigt nog var inte Zayn eller Harry här än.
- Var kan dom vara?
- Jag vet inte, dom har ju inte våran kod. eller har du sagt den?
Julia skakade på huvudet och jag kollade förvånat på henne.
jag ryckte på axlarna och gick in till porten.
Vi hörde att det var mycket borrande och snickrande några trappor upp, så vi gick upp för att kolla vad det var.
Det var en kille som stog och bytte lås på våran dörr och jag kollade på killen.
- Va? vad är det här? vem har sagt till dig att byta vårat lås?
han pekade mot trappan som man inte såg än och jag gick fram till den.
där satt Harry och Zayn med varsin bukett i handen, den ena var röda rosor och dem andra vita.
- Surprise! sa Harry och Jag och Julia var nog i chocktillstånd.
- Hej älskling! sa Julia och sprang fram till Zayn och kysste honom och dom låg nu på golvet och jag och harry skrattade.
- Kom. sa han och tog fram sina armar till mig, jag log och satte mig i hans knä och vi kysstes riktigt länge.
- Jag har saknat dig. Sa jag och han nickade och blinkade mot mig.
- Jag har saknat dig ännu mer.
- Fast nej.
- Jo, jag kan lova dig det.
- Haha söte. men hur visste ni att vi behövde byta lås? sa jag och Zayn harklade sig.
- Vi följde verkligen inte er igår, nej.. sa han och vi skrattade.
- Du hade glömt nycklarna hemma hos oss. Sa harry och jag nickade förståligt.
-Varför åkte du inte efter?
- För jag ville överraska er. sa han och log.
- Det lyckades du med! sa jag och han kramade mig hårt och jag kramade lika hårt tillbaka.
Vi hörde en fnysning och jag kollade upp mot killen som hade fixat vårat lås.
- Vad? sa jag och han blickade mig.
- Jag är klar. här är nycklarna. han gav oss 4 stycken nycklar och jag stirrade på dom, men gav tillbaka 2. 
- Vi behöver bara 2, vi är ju bara 2 stycken som bor här.
Harry gick fram till killen som såg förvånad ut och dom började viska.
'' Men du sa ju att det skulle vara 4 nycklar? ''
'' Dom har inte fått reda på något än.. ''
'' Då får du säga det nu, för jag måste gå.'' 

Jag och Julia satt som 2 stora frågetecken och kollade på Harry , han vände sig om och kollade på oss.
- Ja, detta var ju pinsamt..
- Ja? du får gärna förklara.. Sa Julia och jag nickade och kollade spänt i han.
- Jag och Zayn tänkte att, vi fick hemnycklar hem till er, men det är bara om vi få.. han hann inte säga mer innan jag kastade mig i hans famn och han kollade chockat på mig men han kramade mig tillbaka endå.
- Klart ni får! men röj inte lägenheten bara. Sa jag och jag såg hur både Zayn och Harry lös upp och blev jätte glada.
Vi myste ett tag innan jag kände att det började bli lite kallt om rumpan.
- Ska vi inte gå in istället? det börjar bli rätt kallt här ute. 
- Jo, kom så går vi in. sa harry och fnissade och kollade lite misstänkt ut på Zayn som log jätte mycket fast dom ville inte avslöja något, jag kollade bak på dom.
- Vad är det ni döljer?
- I-inget.. sa Harry och började skratta men försökte dölja det genom att sätta handen för munnen.
Jag ryckte på axlarna och satte i nyckeln, nu dog dom av skratt.
- Jo men ärligt nu, vad är det?
- Men inget! 
- Harry, jag ser när du ljuger.
han rodnade och Zayn kom in i bilden.
- Bara öppna dörren! sa han lite högt så hela trappuppgången ekade och jag kollade förvånat på han men gjorde som han sa.
jag vred om nyckeln och jag hörde killarna dog ännu mer men denna gången brydde jag mig inte.
Vi kom in till våran lägenhet, den var om möblerad och det såg ut som en dröm , jag och julia gapade och vi sprang runt i lägenheten och kollade på alla saker.
- wow , ni är bäst! sa jag och kysste harry och kramade Zayn.
------------------------------------------------------------------------------------------


hinner inte mer nu, ska fixa guldpass.
puss josefine


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar