måndag 7 maj 2012

You stole my heart del 35

Julia´s perspektiv



Jag bestämde mig för ett par shorts, vitt linne en leopard kofta och några smycken samt mina bruna jeffrey campbells. Jag ringde Josefine för att fråga vart hon var.
- Hej vart är du? Frågar jag.
- Jag är och handlar med Harry.
- Aa okej men vi ses om 7 på starbucks.
- Aa ses puss.
Jag gick till Zayn och berätta att jag skulle gå.
- Zayn jag ska gå till starbuck och möta Josse så vi ses senare ok?
- Aa sure men vi går och handlar när du kommer eller så ringer du så möter jag upp dig.
-  Aa vi hörs senare och bestämmer. Jag gick fram till Zayn och pussa honom hej då. Jag gick ut och började gå mot starbucks. 4 minuter senare så var jag utanför starbucks och väntade på Josefine som kom typ 2 minuter efter mig.
- Heej. Säger jag ch kramar om henne.
- Hej. Vi går in och går till kassan.
- Vad ska du ha. Frågar jag Josefine.
- Hmm en cappucino.
- Okej ta ett bord så beställer jag. Det blir min tur i kön och jag beställer.
- Hej en cappucino och en kaffe vanilj tack. Jag får min beställning och går och sätter mig hos Josefine.
- Vad var det som var så stort som vi skulle prata om?
- Du vet, mitt ex..
- Jonas?
- Ja. det svinet..
- Vad är det med han?
- Han skrev ett sms till mig igår, som inte var sådär jätte trevligt..
- Vad skrev han?
hon tog fram mobilen och låste upp den. Hon tog fram smset och visade mig, jag läste det långa smset och ångrade det nästan lite.
'' hej josefine! såg att du har en ny kille , synd för honom.
Efter att du gjorde slut med mig kommer du inte få det bra.
Jag tänker spela lite med er, Som ett litet spel.
Jag kommer krossa dig, och jag ska börja med Harry.
han och julia är kanske det som du har närmast just nu, och du ska få se vad du har att göra med.
Too bad, att du gjorde slut med mig. Du kommer få din värld krossad, sen kommer du bli tvingad att bli min flickvän, visa upp för hela världen.
Eftersom , det ska se ut som att du har mördat Harry och Julia, kommer det komma ut bilder på twitter, nyhetsblad och facebook.
Jag kommer vara 'hjälten' och jag kommer få pengarna.
Detta kommer ske innan en snar framtid, hoppas du får ha det kul med dina närmaste, den tiden du har kvar alltså. ;) ''


jag läste smset, ungefär 3 gånger innan mina ögon började tårades, jag klarade inte av mer , jag ställde mig upp och började springa ut med min milkshake i handen.
jag hörde att någon sprang bakom mig, antagligen Josse.
jag stannade vid buss håll platsen och väntade på bussen, det stog att den skulle komma om 40 minuter, så jag tog upp min mobil och ringde Zayn. Han svarade efter 3 signaler.
- Hej babe! sa han glatt och jag var glad för att höra hans röst.
- Äl.. älskl..
- Vad är det som har hänt?! han blev orolig och jag hörde att han tog tag i hans bilnycklar.
- Var är du Julia?
- Starb.. busshå..
- Håll ut älskling, kommer om 5! älskar dig! rör dig inte ! stanna där du är! skrek han och la på .
Jag var i chock tillstånd och kunde inte röra mig.
Josse kom flåsandes och jag kollade på henne.
- Vad gjorde du sådär för?!
- Ja.. jag.. kkk..
- Du vadå?
- Jag klarar inte av det här just nu! skrek jag och hon kollade chockat på mig.
- Det kanske inte är tid för det nu, men kan jag få skjuts hem..?
jag nickade och josse satte sig brevid mig.
- Julia?
jag nickade långsamt.
- Jag tänker inte låta någon dö, om det är någon som ska dö är det han, jag lovar att det fixar sig.
jag var fortfarande i chock tillstånd och plötsligt hörde jag någon som körde i snabbaste farten som man också hörde bromsarna från långt håll och jag fattade att det var Zayn.
Jag ställde mig upp och det gjorde Josse också och tog tag i min hand.
jag tog hennes hand och vi väntade på Zayn.
Han kom fram till oss med hans bil och tvärstannade.
- Hoppa in! skrek han och tog tag i Julia och Josse hoppade in där bak.

Vi åkte bilen och Zayn frågade vart josse skulle.
- Hem till Harry, tack.. sa hon och han nickade.
- Julia vi måste prata.
Jag nickade och han log mot mig och tog min hand.
- Älskling vad det än är kommer det bli bra, för vi har varandra.
jag kollade på han i hans ögon fast jag visste att han var tvungen att kolla ut på vägen.
Jag kollade på josse där bak som log åt mig, jag log lite svagt tillbaka.
Zayn stannade utanför Harrys lägenhet och vi sa hejdå till henne och vi åkte vidare.

Vi kom hem efter 15 minuter och Zayn satte mig i soffan och tog av mig mina skor, jag stirrade bara ut i tomma intet.

- Julia, du vet väll att du måste förklara precis allt nu. jag är så himla orolig över dig.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

puss julia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar