tisdag 8 maj 2012

you stole my heart del 36






josefines perspektiv


Jag klev ut ur bilen och gick in mot trapphuset och gick upp till Harrys lägenhet.
Han skulle bli rätt chockad för att jag kom hem så tidigt, men jag var tvungen att visa honom smset jag hade fått igår kväll.
Jag hade inte vågat visa honom det, för han kanske skulle göra slut med mig och Julia och Zayn också, och jag vågade inte riskera det.
Men samtidigt så borde jag ju lita på honom så mycket att han inte lämnar mig för det liksom..
Jag var i den sista trappan upp och när det bara var några trappsteg kvar så andades jag ett djupt andetag och väntade i några sekunder innan jag ryckte i handtaget, som tur var det öppet.
- Hallå? skrek harry från sovrummet.
- Hej älskling! sa jag och tog av mig skorna.
Harry kom ut med handduk runt sig och det var också det enda han hade på sig.
- wow.. kom ut ur min mun , jag hade nog råkat säga det lite för högt.
- Haha älskling, du är för söt.
jag log och min blick kunde inte slita sig från hans mage innan han tog upp min haka och kysste mig.
- Här är jag. sa han och pussade mig hastigt.
Jag skrattade och han flinade lite under tiden vi kysste varandra.
- Men, vad gör du hemma så tidigt?
- Ehm , det är rätt viktigt, vi behöver sätta oss ner med detta.
Han såg orolig ut men nickade ivrigt.
- Ska bara sätta på mig kalsonger, kommer snart! sa han och sprang in och handduken lossnade och han sprang med rumpan bar.
Jag skrattade åt han och sen satte jag mig och väntade på han i soffan.
Han kom ut efter 10 minuer och då var han topless, igen.
Jag dog x2 varje gång jag såg honom utan tröja.
Men, jag fick inte tappa fokusen.
- Ja, skulle vi snacka om detta eller?
- Ja.. sa jag och tog upp mobilen och tog fram smset.
Jag tog ett djupt andetag och var nära på att visa honom det innan jag drog bort mobilen igen.
- Innan jag visar eller säger något, måste jag förklara en sak. Som liksom hände innan vi träffades.
- Ja okej.. sa han nyfiket och tog tag i mina händer och jag log.
- Det, det var såhär. Jag hade en pojkvän som hette Jonas, han bodde i sverige men han var hos sin farmor varje sommar, vi var ihop i kanske 3 år. Men tillslut kände jag att det blev för långt avstånd, jag älskade honom, men jag kände bara att det inte funkade med avståndet mellan oss. Jag ringde därför upp han på mobilen och frågade när han skulle komma till london nästa gång, då skulle han tydligen komma till hans farmor nästa vecka.
Så jag satt hemma i flera dagar och funderade ut hur jag skulle berätta för honom att jag inte ville att vi skulle vara ihop mer.
Men, den dagen han kom hem till hans Farmor såg jag honom med en annan tjej, Dom stog utanför på hans trädgård och kysste varandra.
Vi hade inte ens gjort slut än, och där stog dom.
Jag såg att han kollade på mig i ögonvrån, men han brydde sig inte ett skit, så jag gick fram till dom och drog bort henne och klappade till henne helt enkelt, han var ju fortfarande min pojkvän då. Han undrade vad 'fan' jag höll på mig och då sa jag det, rätt ut.
dom orden som jag tydligen inte skulle säga, att det är slut.
Jag andades ut och Harry satt där och kollade på mig, inte en enda min i hans ansikte.
- Jaha..? var inte det bra eller va?
- Men , du har inte ens sett smset än.
- Visa mig det då.
Jag nickade långsamt men ångrade det nästan direkt när jag gav han mobilen och han började läsa.
Han läste smset och jag såg hur hans ögon tårades.
Jag började själv gråta när jag såg att han grät, han suckade snyftande och gav tillbaka mobilen.
Vi var tysta ett tag innan han avbröt tystnaden.
- Du säger att han kommer till hans farmor på sommaren.
- Ja..
- Han kommer ju komma ungefär nästa månad då.
det var maj månad nu och vi hade redan slutat skolan här i london, men inte hade dom gjort det i sverige än.
- hur länge stannar han varje gång?
- det är olika, det kan vara 1 månad eller 1 vecka.
- Okej, då får vi flyga iväg dom dagarna.
- Som vart?
- Det får du se då. men detta kanske inte ska vara något 'happy moment' där jag överraskar med en resa, detta är endå rätt allvarligt.
- Jag förstår det, men Harry lova mig att du inte lämnar mig pga honom, det skulle få mig att inte vilja leva mer..
- Jag lovar och svär, den tönten ska inte komma emellan oss två.
Jag fick glädjetårar och var så lycklig, Harry var verkligen perfekt och jag var så glad för att ha honom som min pojkvän. 
Vi låg på soffan och gosade hur länge som helst innan vi båda började bli hungriga.
- Ska vi laga maten vi köpte eller?
- Ja! ska jag skära grönskarna så gör du köttfärsen? frågade jag harry och han nickade.
- Visst älskling, hoppas bara du inte gråter.
- Haha varför skulle jag?
- Du vet, man gråter ju av löken.
- Haha, och? 
- Inget, vill bara inte se dig gråta för ingenting.
- Men gud vad söt du är. sa jag och pussade honom på munnen och började sedan skära grönsakerna.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------


xx, josefine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar