fredag 4 maj 2012

you stole my heart del 32





josefines perspektiv


- Forsätt.. sa harry.
- Det var, det... var en tjej eller två.
Harry nickade förstående och spände sin blick i mig.
- Forsätt älskling.
- Och.. dom sa något..
- Kommer du ihåg exakt vad dom sa?
- Typ, ungefär att, om jag rörde dig, skulle jag dö.. 
Harry blev i chocktillstånd.
Han andades mycket saktare och han var förkrossad, jag såg hur hans ögon tårades.
- Älskling? snälla gråt inte, jag orkar inte med det.
- Förlåt, men vi måste fatta några riktigt viktiga beslut just nu.
- Som..?
- Om vi ska bo kvar här, eftersom dom vet var du och Julia bor.
- Men, Harry ni möblerade nyss om.
- Så? fattar du inte hur allvarligt detta är!
Jag var tyst ett tag, och tänkte på hur självisk jag var.
- Gumman jag renoverar om allt för din skull, detta får inte bli ett problem. vem vet, nästa gång kan det vara Julia!
- Jag förstår det älskling. Men var ska vi flytta? 
- Hem till mig.
- Både jag & Julia?
- Nej, jag behöver prata med Zayn, om hur vi ska göra, för det kan inte bli knivhot av avundsjuka directioners varannan helg eller vad det nu blir.
Jag nickade förstående och han kysste mig.
- Snälla, flytta in hos mig, för dör du på grund av fansen så dödar jag mig framför alla dom.
- Klart jag vill! men Harry , lova mig en sak då?
- Vadå älskling? allt för dig!
- Dör jag, så lev för mig.
han blev chockad över det jag nyss hade sagt, men jag brydde mig ärligt talat inte.
- Josefine, det klarar jag int...
- Shh. sa jag och la fingret över hans mun. 
- Det kommer inte hända, men gör det så vill jag att du forsätter. För jag vill inte att du ska dö med mig, för du kommer ju vilja hitta någon ny , skaffa barn och gifta dig..
- Men josse seriöst, jag vill inte ha någon annan än dig, jag älskar dig för mycket att bara skita i dig om du dör, men jag svär på mitt liv att jag aldrig ska låta dig dö. Som jag sa, isåfall måste dom komma förbi mig först.
Jag började gråta, han var så himla romantisk.
- Du är verkligen bäst, vet du det? sa jag till han och hoppade i hans famn och kysste han.
Han log , jag kunde känna det eftersom mina läppar var på mina.


Harrys perspektiv


Jag log under våran kyss, det hade säkert förstört allt men det betydde verkligen allt vad hon än sa till mig.
- Gumman, jag måste ringa Zayn nu. Sa jag och förstörde stämningen mellan våran mysstund.
- Visst! sakna mig inte för mycket bara. sa hon flirtigt och blinkade åt mig, jag gav henne en snabb puss på kinden, tog tag i min telefon och låste in mig på toaletten.
Jag bläddrade igenom kontakterna och till slut hittade jag '' Zayn my homie'' och tryckte på '' Call '' .
det gick några signaler innan Zayn svarade.
- Hej dude!
- Hej, jag behöver prata med dig om en sak, det är rätt viktigt.
- Jag är ute med Julia, var det något speciellt?
- Ja, du måste därifrån med Julia nu.
- Va? men varför?
- Vi behöver prata om allt som har hänt, jag tar med mig Josse till Espresso House, vi träffas där om 20.
- Okej, vi ses.
Våran konversation slutade där och jag låste upp badrummet och gick ut till Josse som satt i soffan och sov.
Jag skakade på henne och hon vaknade.
- Vad?
- Älskling, vi måste in till stan.
hon reste snabbt på sig och kollade konstigt på mig.
- Varför?
- Vi måste prata med Zayn och Julia lite mer face2face.
hon nickade och gick upp för att gå på toa, jag satt bara i soffan och väntade på att hon skulle komma ut igen.
efter ungefär 2 minuter så kom hon ut igen, fortfarande lika snygg som förut. fast hon hade bytit kläder.
Jag busvisslade och hon la sig över mig, jag började kyssa henne hastigt.
- Senare. sa hon och blinkade mot mig, jag nickade och pussade henne på halsen och hon gav ifrån sig ett litet ljud, som att hon viskade.
- Sa du något?
- Nej..
- Okej, men vi skyndar oss in till stan så vi kan skynda oss hem igen, om du fattar vad jag menar? sa jag och pussade henne på munnen.
hon nickade och vi flörtade med varandra innan vi stängde dörren om oss och låste dörren.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------


xx, josefine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar