lördag 12 maj 2012

you stole my heart del 38


josefines perspektiv

- Ska du gå in eller? sa jag till Julia när jag kom ut ur badrummet.
Julia nickade och gick in  i rummet och låste efter sig.
Jag gick ut i köket för att kolla vad killarna gjorde och dom stog och diskade.
- Duktiga! sa jag skrattande och dom hade på sig varsitt förkläde och jag skrattade åt dom.
- Erkänn. sa Harry och kollade på mig och log sitt fina leende.
Jag log tillbaka som svar och satte mig ner i soffan som var brevid köket och kollade Twitter.
Jag kollade mina Emotions, det mesta var '' Jarry is best! '' (josefine + harry) och såklart fanns det hat också, men det var bara att ignonera det och forsätta.
Jag skrev en ny tweet och tog kort när Harry och Zayn stod och diskade med sina förkläden på och la till en text.
'' The sweetest Housewifes ever! @zaynmalik @harry_styles  ''
Jag postade tweeten och jag fick över 200 retweets och nya metions som '' how cute!'' ''That's the sweetest thing , ever. xx '' och till och med några hade den som bild på twitter också.
Sjukt att man kunde vara så snabb, inte ens jag var så snabb, jag och Julia hade ju varit stalkers förut typ av One Direction.
Det hade bara gått ungefär 30 sekunder sen jag la upp bilden och jag hade nu över 1000 retweets.
Julia kom ut ur badrummet och satte sig brevid mig och kollade vad jag gjorde för något.
- Vad är det där för bild? får jag se. Sa hon och jag gav mobilen till henne , hon klickade upp bilden och hon skrattade.
- Det var det sötaste jag har sett! sa hon och fnissade och jag gjorde samma sak.
- Kan du skicka den till mig? frågade hon mig och jag nickade.
- Ja visst. Jag tog Julia på sms och la in bilden och skickade den. Några sekunder senare fick hon den och hela mobilen vibrerade.
Både jag och Julia hade blivit så rädda att vi skrek till och Harry och Zayn vände sig om och kollande frågande på oss och vi kollade på dom och skrattade.
- Haha vad hände? frågade Zayn och skrattade.
- Julias mobil vibrerade, vi var inte precis beredda på det.. sa jag och han nickade långsamt och harry suckade åt oss. Jag kollade häpet på honom.
- Vad suckar du åt älskling?
- Men jag blir så orolig när ni skriker och så är det bara något så fjantigt, haha.
jag himlade med ögonen och kollade runt lite innan jag avbröt tystnaden.
- När var det vi skulle åka till landet?
- 1 vecka från nu.
- VA?! skrek jag och Julia samtidigt och killarna började skratta igen och dom kunde inte andas för att dom skrattade så mycket.
- Men ni måste skoja.
Harry skakade på huvudet och dom skrattade ännu mera. Jag och Julia kollade på varandra och kramade varandra. 
- nej, nej , nej, nej!! sa vi samtidigt och kollade på varandra.
Dom skrattade hur mycket som helst.
- Men hur har ni tänkt att vi ska duscha?! sa Julia och jag instämde.
- Jag vet inte , vi får väll bada i träsket som är brevid oss. Sa Zayn oseriöst och kollade på oss och våra ögon var klotrunda och vi suckade.
- Men seriöst nu. sa jag.
- Det finns en camping plats typ 1 mil därfirån som man får åka till och duscha där andra folk har duschat, typ som en offentlig dusch, sa Harry och vi kollade ännu surare på dom.
- Men euw, jag spyr! tänk så är det värsta pedofilerna som har varit där inne och våldtagit små barn eller något. sa jag och rös till.
- Ja, kan det ju ha varit, sa Zayn och jag kollade på han och skakade på huvudet.
 - Var ni seriösa med att det var 1 vecka kvar? frågade jag dom seriöst och dom nickade.
- Ja, eftersom han kommer om en vecka och 3 dagar. sa Harry och Zayn kollade på honom.
- Det var det vi var här för! så han kommer så tidigt? sa Zayn och Harry nickade.
- Jag bokade detta med landet för någon timma bara efter att Josse hade berättat om allt med smset. sa han och kollade ner i golvet.
Det roliga var slut och vi kom tillbaka till verkligheten.
- Jag tänker inte iaf bada i något träsk. sa Julia bestämt och jag instämde.
- Verkligen inte.
- Vi skojade bara, sa Zayn och jag kollade på han.
- Eller? sa jag och kollade klurigt på han och han skrattade lite men ingen ville skratta med, så det blev lite pinsam tystnad.
vi satt i soffan och höll på med våra mobiler och jag reste mig upp.
- Hur mycket är klockan? frågade jag Julia och hon kollade konstigt på mig.
- Du kan väll kolla själv?
- Min mobil laddade ur för typ 1 sekund sen.
- Jaha, men den är redan kvart i åtta. sa hon och kollade på mig, jag suckade och satte mig ner igen.
- Var det något speciellt du skulle göra? frågade Harry och kollade upp på mig.
- Tänkte gå ut och köpa kläder inför denna camping sak. Men klockan är för mycket, gör det imorgon istället.. sa jag lite tyst och Julia ryckte till.
- Isåfall följer jag med! 
- Imorgon , Ja.
- Ja men det fattar jag också.
Zayn reste sig upp och tog fram hans hand framför Julia och hon kollade konstigt på han.
- Vi borde åka hem nu, klockan börjar bli mycket och vi behöver båda lite sömn efter denna dagen.
Julia nickade och hon tog hans hand och han drog upp henne ur soffan och drog henne in i hans famn och kysste henne, jag kände hur avundsjukan kom fram men i samma sekund drog Harry in mig i hans famn och gjorde samma sak som dom gjorde, han måste sett att jag blev avundsjuk.
Vi kysstes och efter en stund hörde vi att Julia harklade sig.
Vi släppte varandra och dom stod där och stampade med foten.
- Vad?
- Ni kan väll åtminstonde vänta tills vi har gått, sa Zayn ironiskt och jag slog till han på axeln.
- Försvinn då, haha. sa jag och log retfullt.
Vi sa hejdå till dom och låste dörren efter dom och jag satte mig i soffan.
Harry kom och satte sig i mitt knä och jag kollade chockat på han.
- Det finns en hel soffa, och du sätter dig i mitt knä? sa jag frågande och han vände sig om och kysste mig.
Vi kysstes och jag la mig ovanför honom. Vi myste med varandra och han flyttade på sig och jag la mig brevid honom och vi låg där och myste i kanske 2 timmar, efter dom timmarna hörde jag hur Harrys andetag blev tyngre och jag kollade på han, han var så himla söt när han sov.
Jag tog fram mobilen och skulle ta ett kort, men som vanligt, är jag ju så klumpig att jag hade blixten på och jag hade redan tryckt på knappen där man tar kort, blixten kom och höll kvar hur länge som helst och Harry började röra sig lite och han öppnade ögonen.
- Va? är det paparazzis? få ut dom! skrek han och satte sig upp.
- Älskling, jag försökte ta en bild på dig när du sov men det blev auto blixt.. sa jag och skrattade tyst för mig själv lite tyst.
- Oj, jaha.. sa han och la sig ner igen. helt plötsligt ställer han sig upp, tar tag i mig och drar upp mig och han bär upp mig i hans famn och han tar in mig till sovrummet och lägger mig i sängen och drar över täcket över mig.
- Godnatt. sa han och pussade mig på munnen och jag pussade tillbaka.
- Godnatt, jag älskar dig.
- Jag älskar dig mest av allt, du är min värld. sa Harry och jag blev lite chockad, men log.
Han höll om mig bakifrån och kramade mig hela natten, jag hade säkert ett jätte töntigt leende i ansiktet hela natten.


---------------------------------------------------------------------------------------------


Vet inte om det blev så jätte långt kapitel, men det känns som det iaf när jag skrev detta kapitlet..

xx, Josefine

3 kommentarer:

  1. Blogga mer snälla:)

    SvaraRadera
  2. va ju jättte länge sen ett nytt inlägg vill ju läsa mer :D komigen nu :D

    SvaraRadera
  3. Sjukt dåligt! Gör novellen bättre eller så slutar jag att läsa..

    SvaraRadera