söndag 6 maj 2012

you stole my heart del 34






josefines perspektiv

- Älskling? ropade Harry från köket.
- Ja babe?
- Vad ska du göra idag? 
- Jag ska vara på stan med Julia, sen ska vi dra ut med några kompisar.
- Jaha okej.. sa han lite besviket och forsatte steka sin äggröra.
Jag hörde att han blev besviken, så jag slutade rota i min garderob och gick ut till köket.
Han kollade på mig och jag såg att han var rätt ledsen.
- Är det något fel eller va..? sa jag oförstående och han ryckte på axlarna.
- Jag tänkte bara att vi kunde ha en myskväll, typ beställa hem pizza och kolla på filmer hela natten.. Sa han och suckade.
Jag fick skuldkänslor.
'' Hej, asså .. harry vill att vi ska ha myskväll bara jag och han och.. kan vi inte ta tjej kvällen imorgon istället? snälla, han blev rätt ledsen.. ''
Jag skickade iväg och hon svarade efter några sekunder.
'' Haha sammanträffande! Zayn frågade exakt samma sak. Men vi stannar hemma ikväll , sen imorgon blir det party! :D okej? puss ''
'' Ja, det blir det absolut! tror du att dom har planerat någonting? hm.. <3 puss ''
'' Haha jag vet inte, men hoppas på det bästa ;) ''
'' Hihi ja, men jag ska överraska Harry nu, puss vi hörs sen! ''
'' puss! ''
vi slutade våran konversation där.
Jag gick ut till Harry som satt i köket och åt sin äggröra, framför honom fanns det en tallrik till mig som jag började äta ur.
Han kollade ner i maten och petade runt med sin gaffel, inte ett dugg intresserad.
- Älskling?
- Mm.. sa han och kollade upp på mig och log sitt fina leende.
- Jag, bestämde mig för att ha en myskväll med världens bästa pojkvän.
Han sken upp och kollade på mig.
- Verkligen?! sa han och böjde sig fram för att kyssa mig, och vi möttes halvvägs och kysstes.
- haha, ja. jag och julia ska ut imorgon istället, du får följa med då om du vill?
- ja, fast då kan väll någon annan från bandet följa med? ahah..
- Klart.
- Bra älskling! ska vi ut och handla sen?
- Ja! vi åker om 1 timme. måste hitta kläder att ha på mig för idag.
Han skrattade och nickade förstående.
- Kan du hjälpa mig.. viskade han
- Va?
- KAN DU HJÄLPA MIG. sa han lite tyst.
- Skämtar du med mig? sa jag och fnissade.
Han skakade på huvudet och kollade på mig.
- Okej då.
Jag började rota i hans walk in closet och kom fram till en outfit. (kolla bild)
Jag visade det för honom och han tog fram handen och gjorde tummen upp.
Jag skrattade åt han och han kysste mig.
- jag älskar dig. sa han och jag log.
- jag älskar dig mest. sa jag och han skrattade.
- aa, fast nej sa han.
jag skakade bara på huvudet.
- Du vet att jag inte orkar tjaffsa om sådant.
- Då gör vi inte det.
jag nickade och han tog ett djupt andetag.
- Kan jag få välja dina kläder idag?
- Ursäkta.. va?
- Ja.. sa han och fnissade.
- Haha visst, jag litar på dig såpass mycket iaf.. sa jag och han nickade och sprang in i min garderob och tillslut kom han ut med rätt fina kläder.
- haha, det ser ju precis ut som dig!
- Jag vet.. sa han och tog min hand.
- jag vill att vi ska vara likadana, lika snygga sa han och blinkade mot mig.
- du din lilla egoist. sa jag och han skrattade och vi kysste varandra.
jag ville inte säga det högt, men det bara slank ur mig.
- Du betyder obeskrivligt mycket.
Han kollade på mig , men som tur var han inte chockad.
- Jag ville vara först med att säga det.. sa han besviket.
- Tur att jag fick säga det först, yes! sa jag och bet mig i läppen för att inte skratta.
Vi slutade att gosa och duschade, tog på oss kläder och fixade oss.
Vi gick ut för att handla och vi mötte på några fans som ville ta bild med harry.
det kom fram 2-3 tjejer och såg jätte nervösa ut.
- Ehm, hej josefine.. får vi ta bild med dig? sa dom nervöst.
- Klart ni får! sa jag och log mot dom och dom lös upp.
vi tog kort och kramades innan jag och harry gick vidare.
Vi gick till Affären och som tur var fick vi vara ensamma där inne.
vi tog en korg, stoppade ner saker för att göra tacos, tog varsin ben & jerry glass och chips, dricka och godis.
Vi gick för att betala i kassan.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------


xx, Josefine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar