fredag 11 maj 2012

you stole my heart del 37

julias perspektiv

Vi kom in genom ytterdörren till våran lägenhet och Zayn kollade oroligt på mig.
- Julia, du lovade att du skulle berätta vad som hände.
- Men när sa jag att jag lovade? haha.
- Julia , skoja inte bort detta nu. Nyss var du i chocktillstånd och kunde nästan inte ens prata med mig. Då är det verkligen inte läge att skoja.
- Men okej, jag ska förklara.
jag förklarade allt om smset josse hade fått och vad som stod på det.
Han kollade på mig, nervöst.
- Så, jag vet inte riktigt vad jag ska göra eller säga mer, det känns liksom som att någonting kommer hända.. började jag.
- Jag vet faktiskt inte om jag ska skratta eller gråta. Sa Zayn och jag kollade konstigt på han.
- Va?
- Ja, om jag ska skratta åt den där tönten som tror att han kan döda en av världens kändaste personer, eller, att han faktiskt hotat dig.
- Jag vet, men Josse kanske vet när han är här nästa gång?
- Men varför sitter vi här då?
- Borde vi inte ringa henne? frågade jag Zayn och han skakade på huvudet.
- vi åker bara dit, så får vi se om dom blir överraskade eller sura.
Jag fnissade och tog på mig mina converse och Zayn gjorde samma och vi gick ut genom ytterdörren och han låste och vi tog hissen ner.
Vi gick ut genom porten och satte oss i bilen och började åka mot Josse.
- Zayn?
- Ja?
- Vi måste sälja min och Josses lägenhet.
- Den är redan såld.
- Men va? och du har inte sagt något till mig?!
- Nej, haha, du har ju redan så mycket som du tänker på. Älskling lugn nu , Jag har redan tagit hand om allt, det var trogna köpare och blablabla.
Jag kollade på han storögt och han kollade på mig och skrattade lite lätt.
- Haha okej.. du behövde inte egentligen ge mig så mycket infromation men ja..
Vi var framme efter 15 minuter och jag öppnade dörren för att komma ut men Zayn stoppade mig.
- Stopp, vänta. Sa han och sprang ut ur bilen och sprang runt till min dörr.
Han öppnade bildörren åt mig och jag klev ut.
- Varsegod älskling.
- Men haha sötnos, du överdriver. sa jag och kysste honom.
Vi gick in i porten och gick upp alla trappor.
Zayn flåsade och jag kollade konstigt på honom.
- Men ursäkta att jag brukar ta hiss.
- Haha latis .. sa jag och när vi äntligen var framme pustade han ut.
- Herregud, det var typ 2 trappor, haha. vi skrattade båda och sen ringde vi på dörr klockan och vi hörde steg emot dörren, så vi både backade för att dörren skulle ju annars åkt rakt på oss.
- Hej! sa Josse och kramade mig och Zayn och gjorde oss en gest att komma in.
Vi gick in och Harry lyfte huvudet som ett 'hej' , jag gjorde samma och han log.
vi satte oss ner brevid honom och han pratade med mat i munnen.
- Vill ni ha? frågade han och spottade ut maten på Zayn när han pratade.
- Inte längre.. sa jag och alla skrattade, men det var bara ett skämt och både jag och Zayn behövde äta något.
det blev lite pinsam tystnad och ingen ville bryta den heller, för alla fattade ju vad det handlade om .
- Men , hur ska vi göra? sa Harry och avbröt tystnaden.
- Vet inte.. sa Zayn. Det läskiga är att han ger bara på sig dig, och inte mig. Den skitungen.
- Lugna dig Zayn, att vara likadan tillbaka hjälper inte. sa jag och han kollade bara på mig och forsatte äta.
- Zayn, jag hoppas att du fattar att vi måste få bort dom härifrån. Josse och Julia alltså. sa Harry mumlande.
- Ja, men var? var hittar inte den där snorungen dom?
- Men Zayn! skrek jag suckande och han kollade på mig.
- Men jaja..
- Jag kanske vet, men det är nog inget tjejerna kommer gilla. sa harry och hån flinade mot oss.
Harry böjde sig över till Zayn och viskade något och jag förstod att det inte skulle bli lika roligt när vi fick reda på det.
Jag och Julia började också viska, men såklart låtsades vi bara och skrattade samtidigt för jag såg killarnas avundsjuka blickar.
- Okej, säger ni erat säger vi vårat.
- Ni börjar.
- ehm , okej.. Zayn? sa Harry och kollade på Zayn med blicken ' du får berätta! '
- Skojar du? sa han och kollade surt på han.
harry skakade på huvudet och han tog ett djupt andetag för att inte skratta.
- Vi ska bo på landet, utan toaletter och el.
dom skrattade så att deras glädjetårar sprutade och vi satt där och kollade på dom som att vi hade tappat hakan.
- Vi har redan bokat och det finns inget ni kan göra åt det. Sa Harry och började gap flabba och Zayn också, inte riktigt för att jag visste om det var åt våra miner eller om det var för att vi skulle bo på landet i 1 månad utan el eller avlopp.
- Men, ni skojar, jag tänker inte göra det.
- Som sagt, det finns inget ni kan göra åt det.. skrattade Harry och Zayn och Harry borde vara döda av skratt nu, fast jag och Julia var så upprörda att vi inte visste vad, skulle vi skratta eller gråta?
Vi suckade och gick därifrån.
- Men, älskling var ska ni? frågade Zayn mig och jag bara kollade på han.
- Vet inte, kanske gå på toa och sådant man inte kommer kunna göra på 1 månad?
dom skrattade ännu mer och jag och Josse kollade bara på varandra och satt med sura miner i soffan i vardagsrummet.
efter 10 minuters pinsam tystnad så reste sig josse upp.
- Lika bra att gå på toa nu.
jag skrattade och josse också.
Jag satt i soffan och väntade på att josse skulle bli klar inne på toaletten,
Men dom måste skoja med oss.
1 månad utan el eller avlopp?!
inget internet?!
bara skog och hårda sängar?!
Fast, det kanske var nödvändigt eftersom vi faktiskt var dödshotade.
Jag hörde hur toa dörren öppnades och jag vaknade ur mitt drömmande.
- Skulle du gå in eller? sa josse efter en stund och jag nickade.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

puss julia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar